Sida, una cura per a tothom
Publicat el 29/11/2019
El virus de la immunodeficiència humana (VIH), causant de la sida, es va identificar l’any 1983 i, fins a mitjan anys noranta, el seu diagnòstic no només implicava una baixa esperança de vida, sinó també un rebuig social a causa de l’estigma d’aquesta malaltia. A partir de l’any 1996, es va implantar l’anomenada “teràpia antiretroviral altament activa” (HAART), i aquesta malaltia es va convertir en una infecció crònica per als pacients amb accés a aquests fàrmacs.

Tot i els èxits, el VIH continua matant moltes persones, ja que l’accés a aquestes teràpies és encara limitat. Segons dades de l’ONU, des de l’inici de l’epidèmia, a l’entorn de 75 milions de persones han contret la infecció del VIH.



