Per què cal fer contes de ciència?
Publicat el 29/04/2014
Post del doctor Miquel Barceló García. Facultat d’Informàtica de Barcelona. Departament d’Enginyeria de Serveis i Sistemes d’Informació de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).
La ciència i la tecnologia són importants avui dia; per això cal fer contes de ciència. Mai en la història de la humanitat hi ha hagut una presència tal de la ciència en la vida quotidiana: cotxes, avions, cinema, televisors, ordinadors, telèfons mòbils intel·ligents, forns, rentadores, robots de cuina i tota mena d’electrodomèstics. Sense oblidar ressonàncies magnètiques, artroscòpies, ecografies i un llarg etcètera d’artefactes fruit del desenvolupament de la ciència i les seves aplicacions pràctiques. Una demostració quasi abassegadora de com la ciència i la tecnologia formen ja part indestriable de les nostres vides.



